Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Volf, Petr ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu V mé diplomové práci se zabývám srovnávací reklamou v českém právním řádu. Jejím hlavním cílem je zmapování vývoje úpravy tohoto fenoménu v historických etapách s důrazem na soukromoprávní úpravu a její změny po harmonizační novele obchodního zákoníku č. 370/2000 Sb. Práce je strukturována do úvodu, sedmi kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly, a závěru. Po úvodu následují první tři kapitoly, které jsou věnovány obecným tématům, které se vážou ke zkoumanému pojmu. V první kapitole se krátce zmiňuji o regulaci hospodářské soutěže včetně nástinu systému nekalé soutěže s akcentací generální klauzule. Další kapitola pojednává o obecném pojmu reklamy se zmínkou k její mimoprávní regulaci jako alternativě k právní úpravě. Následuje teoretické vymezení srovnávací reklamy s výčtem teorií rozeznávaných druhů a jednotlivých přístupů právních řádů k této obchodní praktice. Obsahem čtvrté kapitoly je historický exkurs do vývoje právní úpravy srovnávací reklamy v českém právním řádu od prvorepublikové úpravy až do harmonizační novely obchodního zákoníku, jejímž přijetím se srovnávací reklama stala přímou součástí právního řádu. Srovnávací reklama byla do té doby posuzována především podle generální klauzule a přístup k ní tak byl formován výhradně...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Neuvirtová, Lucie ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Resumé Evropské právo proti nekalé soutěži Tato diplomová práce se zabývá úpravou práva proti nekalé soutěži přijatou na úrovni Evropské unie. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - první seznamuje s legislativní úpravou práva proti nekalé soutěži, druhá část rozebírá právní úpravu klamavé a srovnávací reklamy jako příkladů skutkových podstat nekalé soutěže. První část práce nejprve podává přehled vývoje práva proti nekalé soutěži na mezinárodní úrovni; těžiště však spočívá v přehledu legislativy přijaté Evropskou unií. V rámci přehledu evropské legislativy nejprve seznamuje se základem pro legislativní činnost Evropské unie v oblasti nekalé soutěže. Následně navazuje přehled směrnic, jejichž primárním cílem je ochrana evropských soutěžitelů a spotřebitelů před nekalosoutěžním jednáním. Při představení jednotlivých směrnic je kladen důraz především na zjištění, zda se jedná o úpravu v režimu minimální nebo maximální harmonizace, tedy do jaké míry je ponechána možnost zákonodárcům členských států, aby se od úpravy přijaté Evropskou unií odchýlili. Čtvrtá kapitola si klade za cíl podívat se na právo proti nekalé soutěži jako na součást soukromého práva. Druhá část diplomové práce je tvořena pátou a šestou kapitolou. Pátá kapitola je věnována úpravě klamavé a srovnávací reklamy. Zkoumá, do jaké míry se...
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Volf, Petr ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu V mé diplomové práci se zabývám srovnávací reklamou v českém právním řádu. Jejím hlavním cílem je zmapování vývoje úpravy tohoto fenoménu v historických etapách s důrazem na soukromoprávní úpravu a její změny po harmonizační novele obchodního zákoníku č. 370/2000 Sb. Práce je strukturována do úvodu, sedmi kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly, a závěru. Po úvodu následují první tři kapitoly, které jsou věnovány obecným tématům, které se vážou ke zkoumanému pojmu. V první kapitole se krátce zmiňuji o regulaci hospodářské soutěže včetně nástinu systému nekalé soutěže s akcentací generální klauzule. Další kapitola pojednává o obecném pojmu reklamy se zmínkou k její mimoprávní regulaci jako alternativě k právní úpravě. Následuje teoretické vymezení srovnávací reklamy s výčtem teorií rozeznávaných druhů a jednotlivých přístupů právních řádů k této obchodní praktice. Obsahem čtvrté kapitoly je historický exkurs do vývoje právní úpravy srovnávací reklamy v českém právním řádu od prvorepublikové úpravy až do harmonizační novely obchodního zákoníku, jejímž přijetím se srovnávací reklama stala přímou součástí právního řádu. Srovnávací reklama byla do té doby posuzována především podle generální klauzule a přístup k ní tak byl formován výhradně...
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.